29. marraskuuta 2013

Kuusenkoristeet esille



Photo by Riikka / K O T I L A

Photo by Riikka / K O T I L A

Photo by Riikka / K O T I L A



Otsikko oli kieltämättä hieman harhaanjohtava, sillä ei meillä nyt sentään vielä ole kuusta kannettu sisään ja kuusenkoristeita kaiveltu esiin sen takia :) Mutta ennenkuin joulukuusi pääsee paraatipaikalleen olohuoneeseen, kannattaa kauniita kuusenkoristeita pitää jo esillä vadilla tai kulhossa. Mä tein sekametelisopan eli asetelman kynttilänpätkistä, himmeänkiiltävistä kuusenkoristeista ja enkelikellon kynttilöistä. Ja tietysti juuttinarua kuorrutukseksi, kuinkas muuten.


Pikkujoulukuuset, eli mun lapsuuden perinne pullokuuset, kyllä aiotaan huomenna mennä hakemaan huvilan metsistä. Pullokuusen haki mun lapsuudessa aina meidän iskä, eli lastemme ukki, ja se oli niin pieni, että sen pystyi laittamaan mun omaan pikku huoneeseen isossa pullossa. Sain koristella sen oman mieleni mukaan, ja sitä perinnettä kunnioitetaan meidänkin perheessä. Siis kaikki riemunkirjavat pallot ja kuusenkoristeet pääsevät myös esille, iiiks, mun sisustussilmääni särkee jo ;D



Huomenna syttyvät valot tuhannet,
ainakin meilläpäin,
vai onko teillä jo jouluvalot ja paperitähdet sytytetty?
Riikka 


4 kommenttia:

  1. Täällä on tähdet loistaneet ikkunoissa jo monta päivää ja muutkin tunnelmavalot on viritelty kotia kaunistamaan jo tovi sitten. Tästä tunnelmasta pitää saada nauttia mahdollisimma pitkään!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen ihan samaa mieltä, että kyllä näistä (joulu)valoista voisi nauttia nimenomaan marraskuussa, kun lunta ei vielä ainakaan täällä ole ja on niiiin pimeää :)

      Poista
  2. Paperitähdet on jo ikkunoissa, eilen laitoin vähän lisää niin eiköhän ne nyt piisaa :)

    VastaaPoista
  3. Anonyymi30/11/13

    Valot ikkunoissa valaisevat....räntää sataa toooosi kovasti ,odotellaan että päästäisiin ulos laittamaan kuuseen valot:) Riikka ...niin ovat nättejä sun koristeet ja olen samaa mieltä perinteistä kannattaa pitää kiinni....olen huomannut aikuinen lapsukaiseni muistelee mielellään lapsuuden jouluja....nyt ensimmäinen joulu kun olemme eri paikkakunnilla ,lapsukaisen ensimmäinen koko joulu töissä .....saan kuulemma tottua tähän:) haikeutta on ilmassa.....mutta käymme toki ennen aattoa katsastamassa lapsukaisen,vävyn ja kissit:)T.Marita:K

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...